Glazbena škola u Novskoj

Switch to desktop Register Login

Svjetski dan školske igre 2022.

<

(Global School Play Day) #GSDP2022

Dan svijesti o važnosti redovite, nestrukturirane igre za najbolji razvoj djece!

Godine 2015. mala skupina od šest odgajatelja poduzela je akciju i osmislila Globalni školski dan igre zbog zabrinutosti da odrasli i tehnologija zadiru u vrijeme za igru djece. Škole ukidaju pauze. Učitelji zadaju sve više domaćih zadaća. Roditelji planiraju svaku minutu dana za svoju djecu. Mala djeca su postala ovisna o svojim uređajima. Sve veća tjeskoba i stres.

Dan školske igre

Tim GSPD-a bio je prisiljen poduzeti akciju nakon što je vidio učinke u svojim školama i nakon što je čuo TEDx govor dr. Petera Graya. U svom govoru argumentira da današnja djeca gube mnogo više od vremena za igru i iz toga se rodila ideja za osvještavanje ovog problema. Prve godine Globalnog dana igre u školi 4. veljače 2015., preko 65 000 djece sudjelovalo je u prvom Globalnom školskom danu igre. Škole iz cijelog svijeta udružile su se kako bi poručile: "Nestrukturirana igra je vitalni dio pravilnog razvoja djeteta!"

GSPD2022

Nestrukturirana igra je slobodna igra oslobođena od bilo kakvih ciljeva, pravila ili očekivanja. U nestrukturiranoj igri jedini gospodar je dječja mašta, a mogućnosti su neograničene. Slobodna, nestrukturirana igra djeci omogućava da se izraze na način na koji to ne mogu u svakodnevnom životu. Pruža im i mogućnost da isprobavaju nove stvari bez pritiska da moraju biti odmah i uspješni u njima. U slobodnoj igri dijete ima mogućnost učiti o sebi i vidjeti što mu dobro ide i što želi. Dijete koje je slobodno da istražuje i otkriva, s vremenom će doći i do toga koji su uistinu njegovi interesi, želje i talenti. A to je jako važno za uspješan i sretan život. (preuzeto s https://lafaboo.com/blog/nestrukturirana-igra-i-zasto-je-dobra-za-vase-dijete-31/ )

IMG 20220202 173535

Glazbena škola u Novskoj prvi puta je ove godine obilježila ovaj dan. Sudjelovali su učenici koji pohađaju programe glazbenog vrtića, početničkog solfeggia i osnovne glazbene škole. Poštivali smo osnovne vrijednosti projekta:
• Bez elektronike.
• Odrasli ne organiziraju ništa za učenike.
• Odrasli ne govore učenicima kako se igrati s igračkama/igricama.
• Odrasli se ne miješaju u učenike osim ako ne vide nešto nesigurno.

IMG 20220202 173045

Kako se dio nastave odvijao online, modificirali smo vrijednosti u skladu s mogućnostima:
• Ograničena elektronika.
• Nemojte organizirati, nego zajedno stvarajte ideje.

Koristili smo videopoziv preko aplikacije Teams, a učenici su osmislili igre koje mogu igrati putem videopoziva. Dosjetili su se kako bi igru “Grad, država, rijeka” mogli pretvoriti u “Glazbenik, pjesma, instrument”. Osmislili su i igru “Glazbena pogađalica” u kojoj jedan igrač kaže riječ, a drugi igrač kojeg on izabere otpjeva pjesmu koja sadrži tu riječ.

Više o projektu možete saznati na www.globalschoolplayday.com